VDO Dayton PN 1000 Benelux

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de VDO Dayton PN 1000 Benelux op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

TjT 05-08-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 Benelux

Het is een prima navigatiesysysteem en zeker qua prijs/kwaliteit verhouding als je hem niet bij de duurdere winkels haalt.
De meegeleverde kaart dateert van 2007en is ook de laatste welke is te updaten van de vdodayton-site) Er is kennelijk een nieuwere versie, maar zal momenteel gekocht moeten worden
Ben met dit systeem in Belgie en Frankrijk geweest en werkt perfect.
De TMC-antenne (z.g. werpantenne heb ik voor de voorruit liggen en werkt ook goed, Wel wordt door VDO Dayton gewaarschuwd voor een mindere ontvangst bij auto's met voorruitverwarming, zoals bijvoorbeeld bij de Ford Focus. Mogelijk moet dan een andere plaats worden gezocht (misschien zijraam?)
Er wordt geen tasje en adaptor voor het opladen via lichtnet meegeleverd, dat is jammer.
Als oplader via het lichtnet, heb ik gekozen voor de meest simpele/goedkope oplossing, namelijk een (universele) adaptor van 230Volt naar 12 volt waarbij met het meegeleverde snoer met sigaretteaansteker aansluiting kan worden gebruikt, dit is relatief klein, wat makkelijk is mee te nemen.

Henk Bierhof 16-03-2008
Geschreven voor: VDO Dayton PN 1000 Benelux

Wij hebben dit apparaat nu een tijdje in bezit en over het algemeen is het erg plezierig in gebruik. Het is een van de goedkoopste navigatie-systemen met TMC erop en dat werkt erg prettig.
Een paar vervelende eigenschappen:
- Het apparaat lijkt regelmatig vast te lopen, zeker na meer dan een uur gebruik. Soms bevriest hij helemaal, soms is ie de geplande route helemaal kwijt. Het beste kan je dit apparaat na gebruik helemaal uit zetten (powerknop 3 seconden indrukken) ipv in de stand-by stand zetten
- Het apparaat lijkt de N11 (tussen Bodegraven en Leiden) niet als auto-weg waar je 100 km/u mag rijden te herkennen. Als je van Amsterdam naar Gouda rijdt, wordt je stevast over Den Haag gestuurd. Als je bij Leiden toch de N11 oprijdt, wordt wel snel de route herberekend en duurt de reis zomaar 10 minuten korter en is het iets van 13 kilometer minder rijden.

We hebben de laatst bekende firmware op het apparaat gezet en bovengenoemde fouten aangegeven bij VDO-Dayton, maar daar wordt niet echt iets mee gedaan.